Tuesday, December 21, 2010

terapi solat 2

sampaikan walau satu ayat....






pengalaman sendiri.

Lebih mudah disampaikan ,lebih mudah dijelaskan.
pengalaman sendiri, persepsi berbeza.



Setelah hampir 3 bulan menghadiri KSK (solat khusyuk ) dan diajarkan pada anak anak
dan suami , aku sudah yaqin , bahawa yang terbaik untuk segala ubat hati dan jiwa adalah SOLAT yang khusyuk.
Setiap hari aku punyai pengalaman baru , masih banyak yang aku tak tahu...


Bak kata Pak Abu , untung nya diujud neraka dan syurga.
Berlumba lumba berlari memasuki ruang syurga....kita solat untuk masuk syurga..?
Benar , itu yang diajari kepada kita.
Tanpa mengetahui asal kejadian nya.
Kita solat untuk apa ?
Untuk siapa ?
Kenapa solat..?
Lelah kala solat..?
Cepat2 mahu habiskan solat....1..2...4 rakaat...selesai...


Terima kasih Allah , aku faham !
Wahyu dari Mu , memimpin ku ke jalan yang lurus aku harapkan.


Kita perlu berhubung terus dengan Allah ..itulah solat .
Dalam solat, sudah terujud segala bentuk komunikasi (doa dan mohon ) sama ada dalam rukuk, sujud, iftitah, Allahu Akbar  ....segala pergerakan dan petuturan adalah komunikasi dengan Allah.






nota kaki : aku faham !





 

4 comments:

  1. Terima Kasih ALLAH
    bimbing dan tontuni kami untuk semakin taat dan sujud padamu....Kami sayang ALLAH

    ReplyDelete
  2. senang berkunjung ke blog anda..
    semoga sukses selalu..
    Butuh tulisan-tulisan seputar peternakan,
    silahkan kunjungi
    REPOSITORY UNAND

    ReplyDelete
  3. ainhanny
    alhamdulillah
    semoga kita sentiasa diberi wahyu oleh Nya.
    amin

    ReplyDelete
  4. eri
    mekasih sudi kunjung ke laman saya

    saya juga akan ke laman sana nanti..
    mekasih

    ReplyDelete