Selamat Datang Ke Zawiah Diary :)

Salam Ukhuwwah Mahabbah Fillah...

Mutiara Bahasa

Tingkap papan kayu bersegi, Sampan sakat di Pulau Angsa, Indah tampan kerana budi, Tinggi darjat kerana bahasa.

Best Quotes

If success doesn't come to you, you go to it... ~ Marva Collins

Change Faster !

When you do decide to make a change in your life, do it Quickly. Be Excited and you'll change Faster!

Ketenangan Dan Kebahagiaan

“Dialah Yang menurunkan sakinah ke dalam hati nurani orang-orang yang beriman (semasa mereka marah terhadap angkara musuh) supaya bertambah iman beserta iman mereka yang sedia ada; dan Allah mempunyai tentera langit dan bumi (untuk menolong mereka); dan Allah adalah Maha Mengetahui, lagi Maha Bijaksana”. (Surah al-Fath, 4).

Showing posts with label sew. Show all posts
Showing posts with label sew. Show all posts

Monday, June 28, 2010

my singer ku



inilah kesayangan ku...
dulu mesin jaet ni ,kami ambik dgn bayaran ansuran RM50 inggit je sebulan..
dah lama abis terbayar....
agak2nya dah balik modal...!?
dulu masa memula ambik, ambik upah jahit langsir...langsir sekolah,langsir taska...
rezeki allah ...allah maha kaya...
dulu...rajin jahit baju sendiri...tak payah upah...
ehheee....bila arwah mak datang umah...mesin ni dia godek..jahit2kan baju untuk
cucu2nya...





sekarang tambah sikit pelaburan...
mesin jahit tepi...senang kijer..........
ruuuuuu....jahit tepi..kalau dulu, bercinta nak ke kedai nak jahit tepi...
berbaloi jugak "helper" nii...
letak kat atas meja kecik anak ku..sekarang anak dah besar...maknya
pula yang guna...
tapi bab letak benang, semua aku fail...ahhaaa...pi lah belajar kat singer pun..."benok" jugok..
lastly...ku bawak cik hubby ku ke kedai singer...sekarang cik hubby ku lah yang tukang pasang benang..
sib baik ada technician kat umah...sekarang tengah ajar anak daraku yang no 2 tu...utk jadi technician...
ahhaa..itulah gunanya anak anak mak...sayang anak anak mak...




ni lah suasana meja si "penjahit" tegar.......
mcm seorang yang pro...padahal amatur jah...
bila disini...aku ralit...stress ku hilang....berjam jam aku boleh dok sini....
tak ingat waktu....sebab tu cik hubby ku selalu kena jengah ku waktu tengahari...
katanya agar aku makan...agar anak anak nya dapat makan...kalo tak inilah kijer mak...
sayang abang....ehheee...tima kasih bang...!




satu lagi sudut...
bahagian ironing....agar jahitan kemas..
kita mesti guna iron...
seronok giler....dah memang hobi ku dari dulu sampai kini...
kegilaan ini tak menyusahkan orang....lagipun hobi ini mendatangkan faedah...
inilah warisan dari arwah mama... rindu mama (al fatihah)




 wishlist ambo :-
- snap button presser (tgh servey)
- shredder paper A4 (elektronik)





p/s
benok tu dalam bahasa kelantan
maksudnya tak paham, ajar pun tak masuk juga...

Wednesday, June 23, 2010

blog baru..??

.
.
.
.
.
.
.


tengah , sedang berpikir, berkira kira, bermentelaah,bertazkirah...
dan banyak lagi "ber...."
blog baru kah ...?
untuk sesi menjahit ku...
nanti tak terupdate....al maklumlah aku ni "rajin"  yang amat sangat..
tapi banyak hasil jahitan ku..
kalau letak sini..payah pulak nak buat rujukan...

Sunday, October 4, 2009

my tote bag





First time trial..menjadi...
suka sangat, terlalu teruja melihat tote bag orang lain, akhirnya
dengan carian di pak google, aku cuba juga.

-dibuat dengan kain cotton Japan
-di lapis dengan batting/ fiber
-kat bhg dalam ada poket untuk letak kunci

lepas ni dapat ler godek godek lagi mesin jahit tu, nak buat lagi untuk kedua dua
anak dara ku untuk isi Quran masa pegi mengaji.