Selamat Datang Ke Zawiah Diary :)

Salam Ukhuwwah Mahabbah Fillah...

Mutiara Bahasa

Tingkap papan kayu bersegi, Sampan sakat di Pulau Angsa, Indah tampan kerana budi, Tinggi darjat kerana bahasa.

Best Quotes

If success doesn't come to you, you go to it... ~ Marva Collins

Change Faster !

When you do decide to make a change in your life, do it Quickly. Be Excited and you'll change Faster!

Ketenangan Dan Kebahagiaan

“Dialah Yang menurunkan sakinah ke dalam hati nurani orang-orang yang beriman (semasa mereka marah terhadap angkara musuh) supaya bertambah iman beserta iman mereka yang sedia ada; dan Allah mempunyai tentera langit dan bumi (untuk menolong mereka); dan Allah adalah Maha Mengetahui, lagi Maha Bijaksana”. (Surah al-Fath, 4).

Showing posts with label cuppies. Show all posts
Showing posts with label cuppies. Show all posts

Thursday, July 29, 2010

nasi lemak

nasi lemak buah bidara
sayang selasih , amba turutkan
sayang anak , sayang semuanya
hamba persembahkan nasi lemak mak dara





resepi nasi lemak mak dara

2 1/2 pot beras basmathi
santan
air 2 1/2 pot

masakkan beras spt biasa
menggelegak, masukkan santan
@ terus sekali harung msukkan santan
gula , garam


tips:
dalam nasi boleh taruk lada hitam (biji)
halia diketuk2
halba
selain dr daun pandan




sambal yg sedang di dalam kuali + ikan bilis yg sudah siap di goreng..
tunggu masa nak masuk dlm kuali.


sambal tumis ikan bilis

- ikan bilis- disiang kepala,basuh dan goreng garing
asingkan
- cili kering direbus, di blender
- bawang besar 3 labu
- sedikit belacan
- asam keping
- garam, gula 


tumis bahan bahan spt cili giling, bawang besar, belacan
tumis sehingga garing, sambil dikacau kacau dan dimasukkan
air sedikit.
masukkan asam keping ( ganti kpd asam jawa)
masukkan ikan bilis, kacau2 dan terus tutup api.


p/s alhamdulilah...
walapun orang kata ..ek eleh nak masak nasik lemak..
kacang la weihh...tp teknik memasak dan skill adalah
paling diperlukan.
satu lagi..memasaklah dgn ikhlas dan gembira, insyallah
makanan kita akan jadi sesedap taraf 5 bintang.

Monday, April 6, 2009

me and cuppies

my cuppies












at last...setelah berkurun kurun nak belajar hiasan cuppies.......
seronok tak terkira.....kerana memang aku suka sangat bermain dengan warna...
amat happy........
lepas ni boleh start projek cuppies...
" alhamdulillah, hendak seribu daya.............."
Asal ada kemahuan,banyak benda yang dapat kita lakukan............
belom cuba belom tahu...........dah cuba baru tahu potensi kemahuan diri.



berkat sokongan cik abe,menghantar dan mengambil aku dari kelas.........
sebab nya aku ni kalo bawak kereta ke tempat yang tak biasa, asik sesat..........
tima kasih atas sokongan cik abe dan anak anak..........

terima kasih juga buat sifu Amy dan rakan rakan kelas......aku lah yang paling tua
sekali..........ehhheeee................