Tuesday, October 12, 2010

memoir abah

ya allah, ya rahman , ya rahim


Malam sudah semakin larut.
Dah agak lama , aku dah makin jarang berjaga memalam . ( jaga kesihatan yg makin usang !).
Tetapi malam ini, entah kenapa , mata yang pejam celik mengadap siling, mengira  ngira   nombor di siling.

Lalu kebiasaanya , akan aku aturkan jari ku ke keyboard ini + tetikus yang menular bergeser di mouse pad.
Wahh, ku tahu , ku tahu , bahasa ku sudah menunjukkan maju . Tak rugi untuk ku menuntut ilmu .
Sesungguhnya ilmu dan qalam sentiasa beriringan , bak irama dan lagu.

Malam ini , jiwa ku sedikit kacau . Sudah tentunya ada yang mengetuk nya siang tadi .
Owhhh , benar kata RTL , nombor ku adalah tanggungjawab dan amanah  yang tinggi . Gusar juga aku !


Aku mencari abah , mencari pada bayang , mencari pada mimpi , dalam hati .... segalanya yang ada. Aku rindu abah !


Pelbagai ungkapan dan persoalan bermain di benak fikir ku. Dan sudah semestinya abah adalah segalanya bagi ku , sentiasa di legar otak ku .
Sekarang ! segala yang ku fikir , segala yang ku lakukan , segala galanya aku akan berpandukan kepada ajaran dan semangat juang  yang abah tinggalkan  untuk ku . 

Segala yang ingin ku lakukan , aku akan rujuk pada abah . Apa yang beliau fikir , keresahan hati nya dapat ku telek bersama segelas kopi dan kain pelikat takat betis.

Dan yang pastinya abah adalah idola ku dan dialah abah yang berada dalam jiwaku , mekar segar bersama semangat nya yang tak pernah luntur .
Dan dialah my guiding star , fikirannya bersama ku tika ini!
Abah kekuatan semangat mu menjadi resmi bersemadi nya dalam diri ku .



p/s segala nya ku serah kan pada Allah
Engkau lah penyelesai segala masaalah.

Janji Allah adalah benar .
Benarlah, Tuhan tidak pernah berhenti menyiram hikmah dan rahmat-Nya
walaupun pada masa yang sama kita diduga dengan hempedu ujian yang
begitu pahit untuk ditelan!

0 comments:

Post a Comment