Wednesday, June 30, 2010

ujub dalam ber"blog"...?


(aku bukan ustazah,bukan penceramah ugama, sekadar berkongsi
rasa...ulasan ringkas dari aku ni,diharap dapat menyampaikan
mesej yang tersurat serba tersirat..cewahh..aku pandai!)



pelbagai perasaan ujud apabila blog seseorang tu dapat hit tinggi..
dapat comment tertinggi...pengunjung sehari dalam beratus ratus orang...
owhhh....aku ..janganlah termasuk dalam kaum yang ujub...
kalau pun aku terjebak ...ampunilah aku ya allah...

ujub timbul dalam pelbagai dugaan dan bentuk...
dulu pakai motor kapcai...lani pakai motor yg hensem...
dulu gemok gedempol..lani dah slim...pah tu bila slim tunjuk sakan lah bodi tu pulak...
dulu umah setinggan..lani rumah mengalahkan istana, dengan tangga berpusing pusing ...ehhee


apa apa pun....aku terpanggil juga untuk ini..
aku juga lalai dan leka.....mudah menerima pujian orang...
padahal semuanya adalah dari Allah..

sama sama kita baca artikel ini...agar kita dihindari dr perasaan ujub...
sila   KLIK DISINI  

0 comments:

Post a Comment