Tuesday, June 29, 2010

tulis blog..untuk apa?




"orang ada blog...aku pun kena ada blog gak..
aku letak jer kat situ, nanti ada lah orang jengah...
aku saja saja jer, just nak share stori mori aku...
orang kata dapat duit dengan blog..aku buatlah blog..tak dapat pun duit..."

arghhh...memacam jawapan yang kita sering dengari kan...

aku..kenapa ber"blog"...?
- pertama sekali, aku insan yang kolot ni, nak carik kawan...aku kat rumah memang terperok
kat dapo jer lah....melepak dalam rumah.....sambungan intenet lah yang membuatkan aku celik mata
dan ilmu
- kedua : aku seronok menulis...erkkk...menaip ...aku dari dulu memang berhasrat nak jadi
penulis ...(woha )....jadi dengan ber"blog" aku dapat asah skill (kata omputih)
- ketiga : dapat juga aku tambah duit poket ku yang ciput ni...dapat juga aku soping
online....
keempat : ada lagi ke..? ada....aku mengisi masa lapang ku, dengan ini aku tak de lah melangut
tak tentu pasal...aku pi jenjalan ke "rumah" orang, tanpa diundang pun..tapi aku tahu tuan umah
suka....aku pun suka kalau orang dntg ke "umah" maya ku ini...slekey yerr....masuk lah umah ambo...
air kopi ada..bancuh senirik....donut pi beli senirik... (.^ - ^ )/
kelima : ayoo.....dengan ber"blog" penyampaian yang bersahaja ....dapat lah menyampaikan sesuatu
hasrat @ dakwah .....menyampaikan mesej ...MESEJ yang baik dapat disampaikan...agar dengan
berblog terbukalah minda kita untuk menerima dan menilai apa yang baik dan buruk.






 p/s
aku bukan mengejar nama...aku bukan mengejar pangkat...
aku menulis bukan untuk dipuja...
aku menulis adalah satu terapi bagi diriku...
aku rasa selesa,indah, damai, suka dan gembira...
itulah sebab aku ber"blog"...

2 comments:

  1. ambo berblog sebab suka suki ..nok kongsi hobi..nok cari saing sealiran .. tapi sejak duamenjak ni melalui blog ambo buleh buat pitih ...

    ReplyDelete
  2. Salam singgah,

    Ambo pulak menulis sekadar nak berkongsi pengalame,tanpa prejudis pulak tu...blog ambo ada mace-mace lebioh-lebih lagi pasal life experience...wah cakap oghe puteh sikit..je...!

    ReplyDelete