Tuesday, May 18, 2010

adik...adik..mak sayang adik


"mak ari ni antar adik...
ehh mana boleh..kan dah janji ...
mak ..ari ni antar adik..."
merengek rengek anak ku yang kedua ni suruh dihantar nya ke sekolah...
aku dah janji dengan dia..jika adik tak de perubahan....adik kena jalan kaki
ke sekolah...mak nak tengok adik berubah...mak nak adik cemerlang...

"alaaaaaaa....mak nii....ari ni, minggu ni jer...minggu ni adik ada peksa...
ehhh...kakak pun peksa kan..? tk de kakak merengek kate letih ke..?
alaaaaaa mak....mak...mak...boleh lerr........."
rengeknya lagi...
sedihnya aku..tetapi aku perlu kuat...
aku peluk dia....aku mahu dia tahu...aku sayangkan dia..


aku memang tersentuh hati..memang nak nak hantar ajer dia ke sekolah...
memang dulu pun aku selalu hantar anak anak ke sekolah, tapi selepas aku
operation dan dalam proses nak sihatkan diri...aku terpaksa cuti dari drive kreta...
ini juga untuk kebaikan ...dalam proses untuk pulih luka luka dalaman dan luaran.

sedih nya aku tak terkata....
ni semer gara gara semalam lah nii...fikirku..
semalam aku ke chow kit dengan ditemani oleh nya untuk membeli lauk dan sedikit ulam
ulaman...
terpaksa sebab lauk kat umah dah kehabisan.....lagi pun cik abe ku sibuk
dengan projek ofis yang perlu disiapkan segera...


"adik...kan mak dah cakap..
ini cara terbaik untuk adik berubah....adik selalu miss kerja..
adik leka..kalu mak hantar , adik lagi leka..."
memang anak ku yang ini sedikit leka dan tak berapa rajin dalam
menyiapkan kerja kerja sekolah dan kerja kerja rumah yang aku aturkan untuk
dia ...
kat umah,memang aku listkan kerja kerja untuk diarang 2 beradik...
aku nak mereka biasakan diri dengan suasana rumah dan aturan

kata cik abe ku...mak nii.....kalu abang..memang abang tak boleh..
tapi kita nak berikan dia ajaran ..tak tahu ler cara kita ni betul ke idak..
aku harapkan yang terbaik untuk anak anak ku...
semoga adik dan kakak..cemerlang dalam agama dan pelajaranya..


------------------------
p/s ya allah ajarlah aku untuk mendidik
anak anak ku dengan cara yang terbaik ya allah..
ajarlah aku allah....

0 comments:

Post a Comment