Thursday, May 26, 2011

nikmat ALLAH

"katakan lah sekiranya lautan menjadi tinta untuk menulis kalimat kalimat tuhanku , sungguh habislah laut lautan itu sebelum habis (ditulis) kalimat kalimat tuhan ku  meskipun kami datangkan tambahan sebanyak itu pula "

al kahfi 109



Bisikan  syaitan  menghantui diri.
Engkau sudah bersolat dhuha, engkau sudah solat taubat....engkau sudah solat hajat....
tapi mana janji Tuhan Mu...ya allah.....aku dibisikkan syaitan.
Ya allah...maafkan aku...aku sujud pada Mu ya allah....sesungguhnya rahmat Mu amat banyak sekali buatku.

Aku masih kekurangan amalku untuk Mu ya allah...aku perlu pertingkatkan lagi amalku.

"sesungguhnya allah berkuasa ke atas segala sesuatu "

kita sering kagum dengan kepintaran , kekayaan seseorang .
Kita takjub akan indahnya karya dan canggihnya ilmu teknologi yang dicipta manusia.

Sesungguhnya ilmu ALLAH  lebih jauh melampaui semua itu .



.....................

dia merasakn dia sudah cukup kaya , sehingga dia  sentiasa melekehkan kami.
dia tidak menepati janjinya pada kami.

mendengar berita yang dikhabarkan suami tengahari semalam , membuatkan dada ini bergelegak
dengan nafsu amarah .
aku tahu , sesungguhnya nafsu amarah itu adalah hasutan syaitan semata mata.

astaghfirullah..astaghfirullah....aku memohon kekuatan mu

namun masih lagi teringat ingat , terbayang bayang wajah nya, terngiang ngiang lagi suara hinanya.
melekehkan kami .
mentertawakan kami , mengatakan kami .

Oh adakah kamu punya tuhan...tak mengapa...aku ada allah...allah membantu ku
itu sahaja penyejuk hati ku. walau hati ini masih berkecamuk duka dan amarah yang mendalam.

ya allah aku mohon hidayah mu....
sesungguhnya ayat ayatmu adalah penguat bagiku.

tidak dapat aku melelapkan mata pada malamnya. hasutan syaitan menjelma lagi.

ya allah...bangkit..bangkit..bangkit...solat lah kamu wahai hambaku..AKU  ada ...

ya allah, sesungguhnya hidayah mu datang .

aku sujud padamu ,mengadu ,merintih , merayu, memohon dan meminta padamu bahawa
engkau lah yang maha pemberi balasan.

ya allah....aku sudah punya jawapan nya...allah sudah berikan jawapannya ..
ya allah..tanpa ku sadari....hati ini tenang setenangnya......seperti apa ...seperti tiada nya berita itu
di pundak ku ini.
tiada lagi keresahan , tiada lagi amarah...ya allah...hati ku gembira , syukur ....

ENGKAU  telah temukan jawabannya padaku!


lalu allah berkata AKU adalah Tuhan Mu..sujudlah pada Ku, AKU adalah penyelesai segala 
masalaalh MU.



 nota : ujian : - bagaimana mahu sentiasa hampir, tunduk dan patuh kepadaNya.


1 comments: