Thursday, May 20, 2010

mencari cinta Allah




aku sering bermonolog dalam diri...,terutama saat sendirian sunyi seketika..
mencari erti sebenar dalam diri....mencari keadaan diri disisi keluarga, disamping rakan
dan sahabat taulan, mencari erti diri di samping NYA...

aku tahu aku memang banyak kekurangan, terlalu banyak...
disaat itu aku menadah tangan memohon keampuan kepada Nya...
ya allah ajarkanlah aku ya allah...
ajarkan segala galanya...

"ajarkan aku ya allah..
buangkan rasa benciku ini, , aku dah tak mahu bercakap hal 
si fulan ini, aku sudah rasa cukup muak ...
buangkan rasa benci,rasa muak  ini, sesungguhnya ia menyusahkan ku..
bantulah aku ya allah..."

dalam diri ada dua sisi..
sisi yang baik dan sisi "syaitan"...
ya allah buangkan sisi syaitan itu...


apabila jiwa terlalu getir dan perit...
yang upaya ku lakukan .......






disini banyak kekuatan yang akan kita dapat...


Ketahuilah, kita kini umpama berdiri di satu pelabuhan kehidupan, sedang menunggu kapal yang akan membawa kita ke destinasi terakhir di sebuah dataran besar, iaitu akhirat yang lebih kekal. Tingkatkan ketaatan kepada Allah dan Rasul-Nya dan carilah apa yang menyenangkan Allah bagi memungkinkan kita meraih komoditi yang tidak terbanding nilaiannya..
petikan ummuhusna


mencari cinta dan redha Allah
jumpa lagi....
insyallah



p/s
aku menulis untuk terapi jiwaku...
aku rasa tenang dan senang apabila aku berbicara
sendiri...menulis !
menulislah..! anda akan rasa hilang rasa benci,meluat



disudahi dengan petikan dari youtube(juga dari ummuhusna)





0 comments:

Post a Comment