Tuesday, April 6, 2010

wimax ohhhh wimax..!!







Hari isnin(5/04/10) yang geram...
Bila online untuk bayar bil, tengok tengok akaun suspended...
Hot sunggoh dengan wimax nihh...
Cepat betul mau suspended akaun...
Dengan perasaan yang geram aku menelefon talian support diarang...
“kami merekodkan panggilan anda untuk tujuan pembelajaran..” cesssss........


Talian mereka 1-300-800-888...picit sana , sila tekan untuk bahasa malaysia...blaaaa...blaaa.........
“Hello,kami dari............”
“ya saya online hari ni, akaun dah suspended, cepatnya pihak awak suspend akaun, kan 3 dan 4 haribulan holiday/hari minggu, hari ni baru hari kerja, baru kami nak buat bayaran.....”
“saya nak bayar bil, tp akaun suspended...”
Cik buat bayaran kat ejen ejen kami ...
Ooohhh....maaf saya selalu buat bayaran online..
Kalau ,macam tu kami akan buka akaun cik dalam masa 6- 24 jam..
Ok..saya tunggu..


Tunggu lah aku, bagai buah yang tak gugur...
Dah jam 2 pm, line masih belum clear..ok aku tunggu lagi..4pm..line belum clear..
Aku sekali lagi call..dah lebih pd 6 jam ...mana line saya belum dibuka..?
“cik, ya ejen terdahulu dah buat report, cik diminta tunggu lagi..”
Sampai bilo..? gilosss....aku dah makin hot...


Malam selepas isyak..line masih belum clear..
“cik tunggu hingga tengah malam....’
Sungguh tidak munasabah..too slow perkhidmatan mereka...aku memang tak puas hati
Dah la selalu bermasaalah dengan signal strength...signal tak de, asik merah dan oren...


Hari ni pagi selasa , aku online, line masih belum clear..
Dasat sunggoh perkhidmatan wimax...
Lagi sekali call , “cik tunggu yer, kami akan activate akaun cik sebelum pukul 10 pagi..
Hampehhh..dah 11 pagi, line masih belum clear..aku call lagi sekali...
Mendidih darah....” saya request line saya dari semalam, dah lebih 24 hours, dah lebih jam 10 pagi, mana akaun saya belum activate..”
“cik, sekejap ya, saya ke department kewangan,minta diarang activatekan...”


Bad reputasi untuk WIMAX....
Kalau diberi pilihan, memang tiada pilihan broadband dan wireless kat Malaysia ni..semua dalam terpaksa tanpa rela....
Nak buat camno..dengan streamyx dulu pun macam ni gak, asik asik gempa bumi, line kami terganggu...


Bayaran yang mahal, perkhidmatan yang tidak memuaskan..
Kate cik abe ku, “TERPAKSA”.....tiada perkhidmatan yang memuaskan...


NOTE :
sama ada line atau wireless, streamyx maupun wimax atau jalur lebar yang berkelajuan tinggi, semuanya tidak menepati idaman hati.
- Bayaran yang mahal, tapi perkhidmatan yang tidak memuaskan
- SOLUSI NYA:- “terpaksa...” sebab nak surf internet...

0 comments:

Post a Comment